Tips & Hulp


Vijf belangrijke tips die jou op weg helpen om het meeste uit jouw website te halen.

Een goed begin is het halve werk. Met de URL structuur leg je de fundering voor je website. Weet jij wie je doelgroep is en waar zij naar op zoek zijn? Dat is namelijk essentieel voor een goede URL structuur. Wanneer je dit weet kun je pagina's gaan bedenken die bestaan uit zoekwoorden/termen (onderdeel SEO) die vaak gebruikt worden bij het zoeken naar de oplossing van hun probleem. Is jouw doelgroep op zoek naar een rode fiets? Zorg dat jouw website een pagina bevat genaamd "Rode fiets kopen".
Jouw website kan er het mooist uitzien van allemaal, volgens jou dan, maar merk je hier qua omzet niet zoveel van terug? Dan is het tijd om de bezoekersbril op te zetten. Hoe bekijken jouw (potentiële) klanten jouw website? Is alles duidelijk en kom je binnen 3 klikken op bijna iedere pagina? Het kan geen kwaad om voorafgaand de oplevering van je website de meningen te vragen van minimaal vijf verschillende mensen die de websie nog niet eerder bekeken hebben. Zo krijg jij wellicht essentiële feedback die je omzet doet stijgen.
Stel je voor: je opent je website en ziet plots rare tekens of afbeeldingen en andere dingen die jij er niet op hebt gezet. De kans is aanwezig dat je gehackt bent. Dat laat natuurlijk geen goede indruk achter op jouw (potentiele) klant. Überhaupt is extra beveiliging voor websites sinds 2017 nóg belangrijker geworden. Google kijkt bij iedere website namelijk of er een SSL certificaat geïnstalleerd is. Dit certificaat zorgt ervoor dat de verbinding tussen de server waar de website op draait en jouw browser beveiligd is. Dit geeft de bezoekers een vertrouwd gevoel en is te herkennen aan de HTTPS verbinding.
Iedereen houdt van data. Hoe meer, hoe beter. Wat als je met data die je vanuit je website ontvangt, een richting op kunt gaan waardoor je meer omzet behaalt? Daar teken je gelijk voor toch? Wanneer je website statistieken gaat bijhouden, waaronder die van de bezoekersaantallen en hun activiteiten op je website, krijg je inzicht in wat de gemiddelde bezoeker doet (de bezoekersbril) en of zij iets anders verwachten op de plekken waar zij je website verlaten. Google Analytics is hier één van de betere tools voor en is zeker een aanrader. Heb jij deze al gekoppeld aan je website?
Wellicht wat onbekende termen maar zeker niet onbelangrijk. Wanneer je je website zichtbaar wilt hebben voor iedereen heb je beiden nodig. Je domeinnaam is de naam waarop je bezoekers je kunnen bezoeken (www.vhwebvision.nl). Hosting is een stukje ruimte op een server waarop jouw website gestationeerd wordt. Indien je die ruimte niet afneemt kun je nergens je website kwijt en zal je hem ook niet bereiken wanneer je naar de domeinnaam toe gaat. Per website heb je maar één hostingpakket nodig, maar je kunt wel meerdere domeinnamen hebben. Bijvoorbeeld www.vhwebvision.nl en www.vhwebvision.com. Omdat je maar één website hebt laat je de tweede domeinnaam naar de eerste verwijzen. Wij kunnen je ontzorgen in dit stukje nazorg zodat jij bezig kunt blijven met jouw specialiteit!

Ben jij er klaar voor om jouw droom te realiseren?


Ja, ik wil nu beginnen!

Wil jij het optimale uit je website of webshop halen en meer inkomsten genereren?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en wij sturen je handige tips & tricks!

* Max 4 keer per jaar (pinky swear)